2011. május 21., szombat

Kert - Part 1.

Mikor a miénk lett, teljesen csupasz volt. Egyetlen bokor nélkül, valamikori veteményesek nyomait őrizve bámultuk, és kicsit kételkedve néztünk egymásra: meg tudjuk ezt mi csinálni? Mi, akik addig a panelt laktuk, és csak vendégségbe jártunk a családunk kertjeiben, hétvégén Bálicsba, nyaranta a Balatonra. Képesek leszünk rá? Van bennünk annyi ötlet, akarat, mittudomén micsoda, ami ahhoz kell, hogy egy ekkora területre életet, virágzó, lombozó, élhető környezetet teremtsünk?
Lassan 11. éve nyírunk, metszünk, ültetünk...és legtöbbször szeretjük is. Jó, nem a vele járó munka a fő élvezet, sokkal inkább a látványa, a szépsége, a belőle áradó nyugalom és a vele járó harmónia az öröme.
Ma kiadós eső áztatott minket. Mikor órák múlva elvonult, kimentem fotózni. Körbejártam mindent, bokrokat, fákat, a régi, bontásra ítélt sufnit, amit nincs szívem elbontatni.
Csodálom azt a megismételhetetlen harmóniát, mely a természetből felém árad. A tökéletességét, a megismételhetetlenségét, a kiegyensúlyozottságát.
Az első növény....egy hipermarket féláras akciójában vettem. Futórózsa állt az egy szál, élettelennek tűnő kóró papírján. Fogalmam sem volt, hogy milyen egy futórózsa:) Hazahoztam, és beültettem egy kis cserépbe. Következő évre (sikeresen túlélte a teleltetést a pincében, ma sem értem, hogy sikerült neki??) nőtt kb. fél métert, és folyton felborult. Persze, kicsi a cserép - gondoltam, és átültettem egy nagyobba. Ám nyár végére azzal is borulgatni kezdett.... Ki kéne ültetni- javasolták. Kiültetni? De hová, hogyan??? Nem fog szegény elfagyni télen?? - aggodalmaskodtam. De végül győzött a józan ész: rózsabokrocska kiültetésre került.
És amint a fenti képek is igazolják, végleges helyén igen jól érzi magát. Az elmúlt majd egy évtizedben óriásira nőtt, teleket jól bírja. Köszöni szépen, jól van!
Francia levendula, rozmaring egy kaktusz-szerű növény:) társaságában. Azért a cserepes növényeket mind a mai napig szeretem ám:)
Muskátlik megtépázva, vihar után. És a méhecskék is előjöttek:)
Napsütéses májusi hétvégét kívánok Nektek:)

11 megjegyzés:

  1. A fényképeken keresztül is érezni a tökéletes harmóniát, a teljes nyugalmat a kertedben:-)))
    Micsoda békesség lehet Nálatok!

    VálaszTörlés
  2. Szia Kriszti:) Nagyon jó kint lenni a kertben. Mára ezt is megtanultuk, hogy a kertet a lehetőségek szerint bevonjuk az életterünkbe. Ha másként nem is, este felé egy órácskára kitelepedni, hallgatni a ciripelést, várni a teljes sötétedést....Az egyik legjobb stresszoldó módszer....:)
    Szép hétvégét Neked!

    VálaszTörlés
  3. O Nagyon tetszik Dorka! es tudod meg az is, hogy en is ilyen elarazasokban vettem/veszek noveneyeket es olyan orom, amikor megmarad:DNagyobb sokkal, mintha egeszseges lenne.Majd fakrol fogok mutatni kepeket a kertembol es az utcankbol es abban is van a japan juharfa mind el volt szaradva, amikor megvettem es milyen lett.

    De ami a fontos, hogy gyonyoru a kerted!!orulok, hogy megmutattad.

    Nagyon szep hetveget, es puszillak!

    VálaszTörlés
  4. Igen,Dóri, nagyon igazad van. A kert - mondhatom - balzsam a léleknek. Nekünk csak egy icipici van, de a madárdal, a csupa-csupa zöld mindenütt, a fű illata és még sorolhatnám teljesen ellazít egy nehéz nap után...
    Neked is további szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  5. Ági, őszinte kíváncsisággal várom a kerti beszámolódat is, mint minden más írásodat! Örülök, ha elmeséled a Te történeteidet a száradt karókkal, mikbe aztán élet költözött, Neked hála.
    Ugye már nem is esik az eső nálad?:)
    Sok puszit küldök,:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szep a kertetek, teljen benne nagyon nagyon sok oromotok!
    Legjobb terapia kinnt lenni a kertben, termeszetben, feltolt, kibogozza az idegszalakat....

    VálaszTörlés
  7. nagyon tetszik, hogy használjátok is a kertet, nem csak "van". Sok helyen látom, hogy bizony arra a fűre senki nem lépett rá a héten, hiába a gyönyörű növényzet, padok, stb. A kert a tiétek, azért van, hogy élvezd, amit kaptatok, amit létrehoztatok benne és felüdülést találj. Annyira szép és hangulatos! Csak nem tudom, merre van:)

    VálaszTörlés
  8. Judit: hát mostanában sajnos van mit bogozni..:( sokszor olyan vagyok, mint egy teljesen összegubancolódott fonalkupac, amit ki kéne dobni,:( nincs az a kávé+tea mennyiség, ami engem feldobna....

    VálaszTörlés
  9. Merci: a mi füvünk nem olyan proccos fű ám:) csak amolyan egyszerű gizes-gazos, dandelionos :) fűféleség - ezen bárki bátran csörtethet, ember, kutya, macska, matya :)
    Ilyenkor, május-júniusban a legszebb, ha nagy kánikula lesz, akkor sajnos már nem az igazi a "zöldessége"....igaz, esti ücsörgéshez talán akkor a legszuperebb:)
    Már voltam nálad, és ott is írtam, hogy írok mailt:)

    VálaszTörlés
  10. Dori...ez nem hangzik jol....marmint, hogy kidobni, meg nincs ami feldobna stb....na, tobbi emilben! ***

    VálaszTörlés
  11. Judit, kedves, nagyon fáradt vagyok...:( a többit meg úgy is tudod......

    VálaszTörlés