2011. május 18., szerda

Sheperd's pie - Kanadából

A receptet Ágnestől kaptam, Kanadából. Köszönöm, kedves Ági!
Egyszerű, könnyen, gyorsan elkészíthető, már másodszor volt nálunk ebédre. Zöldségekkel mindenki a saját izlése szerint pakolhatja meg, és a hús része is bátran lehet száraz, egészséges szárnyas, szóval dietetikai ismereteim szerint is ez egy egészségesen elkészíthető és akként is fogyasztható étel!
Leírom, én hogy készítettem:
70 dkg darált pulykahúst kevéske olajon, 2 fej apróra vágott hagymával és 6-7 gerezd fokhagymával megpároltam. Őrölt borssal, kakukkfűvel, sóval ízesítettem. Kevés angolszalonnát is tettem bele - csak az íze miatt :) - na jó, ez nem túl diétás, de annál finomabb alkotóelem ebben az ételben!
Vegyes zöldséget pároltam (zöldborsót, zöldhüvelyű zöldbabot, kukoricát, karfiolt), kb. 60-70 dekányit.
Mikor a két összetevő elkészült, összekevertem őket. Egy tepsibe öntöttem ezt az egyveleget, rá szerecsendióval ízesített burgonyapürét simítottam. Az egészet alaposan behintettem reszelt sajttal. Sütőben kb. 20-25 percig sült, míg a sajt piros kérget nem adott.
A sütőből kivéve kicsit hűlni hagytam, majd  kockára vágva találtam.
Olyan egyszerű és finom! Az alkotóelemek variációs lehetőségei hús és zöldségek tekintetében szinte végtelenek:)

3 megjegyzés:

  1. Hmm nyamí :) Hasonló finomságot én is szoktam készíteni más zöldségekkel - ami éppen itthon van - a szerecsenes krumplipüré, na az aztán nyagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Móni, én most ismertem meg ezt a receptet, Ágitól kaptam, jó messziről küldte::)) Azért tetszik, mert tényleg nem időigényes (nem szeretem a bonyolult kajákat), és mert mindenkinek ízlett nálunk! A szerecsenes krumplipüpe meg tényleg szuper!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szep lett Dori!!:)beleharapnivalo:)

    VálaszTörlés